BEVEZETÉS > Reklamációs eljárás
 
Reklamációs rendszabályzat és jótállási feltételek

 
Gyors útmutató reklamáció esetére 

  • a reklamált árut a ružomberoki üzletünk címére kell elküldeni 
  • csatolja az eredeti számlát / a webáruházban vagy az üzlethelységben vásárolt termék vásárlását igazoló bizonylatot  
  • tömören írja le a hibát, hogy pontosan mit reklamál 
  • csatolja / írja le a számlaszámot IBAN formában, arra az esetre ha a reklamációt elfogadásra kerül és visszaküldjük Önnek a pénzt 
  • reklamált árut (különösen cipőt) kérjük tisztán küldje be (kerülje a sáros és koszos cipőt), abban az esetben ha ilyen árut küld nekünk, a reklamáció elutasításra kerülhet 

Az áruk visszaküldésének és a reklamációk küldésének címe (üzlethelység címe): 
Adam Sport 
Bystrická cesta 5649/4B 
034 01 Ružomberok 
Slovenská republika (Szlovák Köztársaság) 

Annak ellenére, hogy cégünk igyekszik a lehető legjobban végezni munkáját és tökéletes szolgáltatásokat nyújtani Önnek, előfordulhat, hogy valami nem olyan, mint amilyennek lennie kellene. Ez a reklamációs rendszabályzat a reklamációs ügyintézés gyors és helyes menetének biztosítására szolgál. 

A leggyakrabban reklamált hibák, amelyeket a gyártók/beszállítók nem ismernek el, kérjük, a reklamáció előtt olvassa el, hogy a hiba ezek közé tartozik-e:

CIPŐ:

  • A cipőfűző elszakadása/szakadása: a cipőfűző olyan fogyóeszköznek van tekintve, amely a használat során elszakad, így tapasztalatból tudjuk, hogy ezt a fajta hiba nincs elismerve.
  • A cipő belső talpbetétjének kidörzsölődése a sarok vagy a lábujjak területén: Ez nem gyártási hiba, mivel ez a probléma nagyon gyakran előfordul, mivel minden vásárlónak más a lábmérete. Súrlódás jelentkezik, és ezt leggyakrabban a cipő helytelen méretezése okozza. A gyártók nem ismerik el ezeket a hibákat.
  • A cipő belső betétjének kopása: Mint a fent említett hibánál, a gyártók ezt nem ismerik el, mivel súrlódás jelentkezik, és ezt a használat vagy a helytelenül kiválasztott cipőméret okozza.
  • Kopás a cipőtalpakon: A talp kopik a viselés miatt, ez nem gyártási hiba, mivel a talpban használt gumi különbözőképpen kopik, attól függően, hogy milyen felületen viseli a cipőt. Vannak olyan esetek, amikor a talp nagyon korán elkopik, ez különösen a futócipőknél fordul elő.
  • A cipő átázhatatlansága: Egyetlen gyártó sem garantálja a lábbelik vízállóságát. A cipőkön található membrán védelmet nyújt, azaz ha egy idő után a cipő át kezd ázni, azt leggyakrabban az anyag nem megfelelő ápolása vagy akár az adott modell kopása elhasználódása okozza.

RUHÁZAT: 

  • A ruházat bolyhosodása: Nem gyártási hiba, gyakran előfordul, és a használat vagy a helytelen mosás okozza, a gyártók elutasítják ezt a hibát.
  • A ruházat varratának felszakadása: Előfordulhat, a gyártók individuálisan az esettől függően értékelik.
  • Kisebbedés/nagyobbodás az eredeti mérethez képest: Nem megfelelő mosási stílus esetén jelentkezik. Néhány modellnél előfordul. Ezt a gyártók nem ismerik el.
  • A ruházat átázhatatlansága: Egyetlen gyártó sem garantálja a ruházat vízállóságát. Minden membránnak megvannak a maga határai és tulajdonságai. Ez individuálisan van megítélve, de leggyakrabban akkor fordul elő ez a hiba, ha a termékkel nem törődik a vásárló (azaz piszkos), és így eltömődnek a membrán pórusai.

Általánosságban:

Sok ember azt gondolja, hogy ha egy termékre 24 hónapos garancia van, akkor annak a terméknek automatikusan 24 hónapig kell biztosítania az úgynevezett 100%-os funkciókat. Ne feledje azonban, hogy a jótállási időszak nem tévesztendő össze a termék élettartamával. Egyszerűen, ha valamit használunk, a termék idővel elveszíti eredeti tulajdonságait.

1.1 Felelősség az eladott áru hibáiért 

Az eladó felelős azokért a hibákért, melyek a vevő általi átvételkor az eladott terméken vannak. Az alacsonyabb áron eladott termékek esetében az eladó nem felel azokért a hibákért, amelyek miatt alacsonyabb ár lett meghatározva. Az eladó azokért a hibákért is felel, amelyek a termék átvétele után a jótállási időn belül (jótállás) jelentkeznek.  

A vevő köteles az áru hibáit az eladónak felesleges késedelem nélkül jelezni, miután lehetősége volt átnézni az árut. A vevő köteles az árut átvételkor átnézni, ellenőrizni a leszállított áru és a hozzá tartozó dokumentumok (adóbizonylat-számla) hiánytalanságát.  

Ha az áru futárszolgálattal vagy postával kerül kézbesítésre, a vevő köteles az átvétel helyén ellenőrizni, hogy a küldemény csomagja sérült-e. A küldemény sérült csomagolása esetén és annak gyanúja esetén, hogy az áru is ugyanilyen sérült lehet, közvetlenül a fuvarozó cég sofőrjével írjon jegyzőkönyvet az észlelt hibákról, pl. az áru csomagolásának sérülése, az áru mechanikai sérülése, vagy a hiányos szállítmány miatt. Ezután haladéktalanul vegye fel velünk a kapcsolatot fényképes dokumentációval e-mailben vagy telefonon.  

Az áru személyes átvételekor a vásárló azonnal köteles ellenőrizni az árut és az árun vagy annak csomagolásán mechanikai sérüléssel összefüggő nyilvánvaló hibákat, az átadott áru mennyiségét, az okmányok hiánytalanságát esetlegesen más nyilvánvaló hibákat.  

1.2 Jótállási idő  

A www.adamsport.eu internetes áruházban a vevő - természetes személy által vásárolt termék jótállási ideje 24 hónap a Polgári Törvénykönyv rendelkezései szerint. A jótállási idő a www.adamsport.eu webáruházon keresztül megrendelt megrendelésre való gyártás esetén 24 hónap a Polgári Törvénykönyv rendelkezései szerint. A www.adamsport.eu internetes áruházban a vevő - jogi személy által vásárolt termék jótállási ideje 12 hónap a Polgári Törvénykönyv rendelkezései szerint. A jótállási idő a termék vevő általi átvételétől számítódik, azaz attól a naptól kezdve, ahogy az áru átvételre kerül a futárcégtől vagy közvetlenül az eladótól, ha a vevő személyesen veszi át a terméket.   

1.3 A jogok megszűnése  

Az áru hibáiért való felelősségből származó jogok, melyekre érvényes a jótállási idő, megszűnnek, ha azokat a jótállási időn belül nem érvényesítették. A vásárló tehát csak a jótállási idő alatt élhet a reklamációval.  

1.4 A reklamáció érvényesítésének joga  

Ha a vevő megállapítja, hogy az átadott áru hibás, azaz nem rendelkezik a megkövetelt esetleg jogszabályban előírt tulajdonságokkal, illetve nem általános minőségű, jogában áll ezt a hibát reklamálni.   

A vevő köteles az áru hibáit annak megtalálását követően felesleges késedelem nélkül jelezni az eladónak, és az árut tovább nem használhatja tekintettel a hiba jellegére.  

1.5 Hol lehet a reklamációt érvényesíteni  

A vevő írásban érvényesítheti a reklamációt vagy a jótállási javítások elvégzését az alábbi címen: Adam sport s.r.o., székhely: Bystrická cesta 5649/4B, 034 01 Ružomberok a reklamált termék elküldésével és a termék hibájának feltüntetésével. Az Ön által reklamációra adott áru nem lehet koszos és nem higiénikus. Az áruhoz csatolni kell a vásárlást igazoló bizonylat (számla) másolatát. Javasoljuk az áru ajánlott levélben történő feladását és esetlegesen biztosítás megkötését, mivel az áru esetleges elveszéséért a hozzánk vezető úton nem vállalunk felelősséget. Utánvétes küldeményt cégünk nem vesz át és nem fogad el. A vevő panasszal személyesen is élhet az eladó telephelyén az üzlet vezetőjénél vagy az általa megbízott munkatársnál.  

1.6 Mit lehet reklamálni?  

Csak az eladótól vásárolt és a vevő tulajdonában lévő áru reklamálható. Minden áruhoz a vevőnek történő átadáskor számla (vásárlást igazoló bizonylat) van mellékelve, mely jótállási bizonylatként is szolgál.  

1.7 Reklamáció nem érvényesíthető a termékben keletkezett hibák miatt, melyek a vevő általi helytelen használatból, tárolásból vagy sérülésből származnak. Helytelen használat alatt a termékkel való olyan bánásmód értendő, mely eltér a használati utasításban foglaltaktól, tehát a használati utasításban meghatározottaktól eltérő  tisztítás, mosás, szárítás, vasalás, tárolás és a rendeltetésétől eltérő célú használat. A termék nem lehet mechanikailag sérült, mechanikai sérülés alatt a termék olyan sérülését kell érteni, amely a termék általános rendeltetésszerű használatával nem keletkezhetett. Az áru átvétele után keletkezett foltok, szennyfoltok és egyéb szennyeződések miatt a termék nem reklamálható. A termék nemlehet károsodva túlzott terhelés vagy a karbantartás elhanyagolása miatt. 

Reklamáció nem érvényesíthető a termék általános használatából és elhasználódásából eredő hibák miatt. 

1.8 Tájékoztatás a vevő jogairól 

Ha a vevő él az áru hibájáért való felelősségi joggal, az eladó vagy az általa megbízott alkalmazott vagy kijelölt személy köteles a vevőt a Polgári Törvénykönyv szerinti jogairól a következő körben tájékoztatni: 

1.9 Eltávolítható hiba 

Ha a hiba orvosolható, a vevőnek joga van ahhoz, hogy a hiba költségmentesen, időben és megfelelő módon el legyen távolítva. Az eladó köteles a hibát felesleges késedelem nélkül eltávolítani. A vevő a hiba elhárítása helyett követelheti a tétel kicserélését, vagy ha a hiba csak a tétel egy részét érinti, a rész kicserélését, ha ez nem jár az eladó számára az áru árához vagy a hiba súlyosságához képest aránytalan költséggel. Az eladó a hibás terméket a hiba elhárítása helyett mindig kicserélheti egy hibátlan termékre, ha ez nem okoz súlyos nehézségeket a vevőnek. 

1.10 Eltávolíthatatlan hiba 

Ha olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet eltávolítani, és amely megakadályozza, hogy a terméket úgy lehessen használni mint hibátlan terméket, a vevőnek joga van a termék kicserélésére vagy a szerződéstől való elállásra. Ugyanezek a jogok illetik meg a vevőt, ha ugyan a hibák eltávolíthatóak, azonban a vevő nem tudja megfelelően használni a dolgot, mert a hiba a javítást követően ismét jelentkezik, vagy mert a hibák száma nagyobb. Ha egyéb eltávolíthatatlan hibákról van szó, a vevő jogosult ésszerű kedvezményre a termék árából. 

1.11 A vevő választási joga 

A vevőnek joga van megválasztani, hogy a fenti jogok közül melyiket érvényesíti. 

1.12 A reklamáció módjának meghatározása 

A vevő döntése alapján, hogy a fenti jogok közül melyikkel él, az eladó (vagy az általa megbízott alkalmazott vagy kijelölt személy) köteles a panasz kezelésének módját a 250/2007. sz. törvény 2. § m) pontja alapján haladéktalanul meghatározni, összetett esetekben legkésőbb a reklamáció érvényesítésétől számított 3 munkanapon belül, indokolt esetekben, különösen ha a termék vagy szolgáltatás állapotának összetett műszaki felmérése szükséges, legkésőbb a reklamáció érvényessítésétől számított 30 napon belül. A reklamáció elintézésének módjai a következők: a kijavított termék átadása, a termék kicserélése, a termék vételárának visszatérítése, a termék árából ésszerű kedvezmény kifizetése, írásbeli felszólítás a teljesítés átvételére vagy megindokolt elutasítása. 

1.13 Reklamáció intézése 

A reklamáció intézési módjának meghatározását követően a reklamációt haladéktalanul el kell intézni; indokolt esetben a reklamáció később is intézhető; a reklamáció intézése azonban nem tarthat tovább a reklamáció benyújtásától számított 30 napnál. A reklamáció intézésére rendelkezésre álló határidő lejárta után a vevőnek joga van elállni a szerződéstől, vagy joga van a termék új termékre cserélésére.  

A reklamáció elintézésével nincs érintve a vevő kártérítéshez való joga külön rendelet szerint. 

1.14 Igazolás a reklamáció érvényesítéséről 

Az eladó igazolást állít ki a vevőnek, a reklamáció érvényesítése után. Ha az igazolást nem lehet azonnal kézbesíteni, akkor azt felesleges késedelem nélkül, de legkésőbb a reklamáció érvényesítéséről szóló bizonylattal együtt kell kézbesíteni. 

1.15 Bizonylat a reklamáció intézéséről 

Az eladó a reklamáció intézéséről legkésőbb a reklamáció érvényesítésének időpontjától számított 30 napon belül írásbeli igazolást állít ki és kézbesít a vevőnek. 

1.16 Reklamációk nyilvántartása 

Az eladó nyilvántartást vezet a reklamációkról, és azt a felügyeleti hatóság kérésére megtekintésre rendelkezésre bocsátja. A reklamációs nyilvántartás tartalmazza a reklamáció érvényesítésének időpontjára, a reklamáció intézésnek időpontjára és módjára vonatkozó információkat, valamint a reklamáció érvényesítési bizonylatának sorszámát. 

1.17 A jelen reklamációs rendszabályzat a vevő számára hozzáférhető, jól látható helyen lesz elérhető. 

 

13. AZ ALTERNATÍV VITARENDEZÉSSEL KAPCSOLATOS INFORMÁCIÓK 

 

Tisztelt vásárló, a Tt. 391/2015 sz. a fogyasztói jogviták alternatív rendezéséről törvény értelmében , ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy fogyasztóként joga van ahhoz, hogy helyesbítési kérelemmel forduljon vállalatunkhoz, ha nem elégedett azzal, ahogyan reklamációját kezeltük, vagy ha úgy véli, hogy megsértettük jogait. 

 

A cég azonosítási adatai és elérhetőségei:

Cégnév:                       Adam sport s.r.o.
Jogi forma: Spoločnosť s ručením obmedzeným
Székhely: Bystrická cesta 5649/4B, 03401 Ružomberok
Statisztikai számjel: 45 881 553
Adószám: 2023122321
Közösségi adószám: SK2023122321
Bejegyezve: obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č.: 77724/L
Képviseli: Patrik Lupták ügyvezető

Kapcsolattartó személy: Patrik Lupták 

Elérhetőségek: 

E-mail: adamsport@adamsport.hu

(a továbbiakban mint cég vagy mint "eladó") 

 

Ha cégünk elutasította az Ön helyesbítési kérelmét, vagy nem válaszolt rá a kérelem elküldésétől számított 30 napon belül, Önnek jogában áll javaslatot benyújtani az alternatív vitarendezés megkezdésére. Az alternatív vitarendezés megkezdésére irányuló javaslatot (a továbbiakban: javaslat) az illetékes alternatív vitarendezési szervhez kell benyújtani, amely a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet vagy a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériumának jegyzékében szereplő egyéb jogi személyek. Fogyasztóként Önnek joga van megválasztani, hogy melyikükhöz nyújtja be javaslatát. A lista a következő oldalon érhető el:  http://www.economy.gov.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/ 

A javaslatát benyújthatja papíron, elektronikusan vagy szóban jegyzőkönyvbe. A javaslat benyújtásához használhatja formanyomtatványt, mely mellékletben van feltüntetve és tartalmazza a jogszabályi követelményeket. 

Alternatív vitarendezési platform, amelyen keresztül a fogyasztók javaslatot nyújthatnak be alternatív vitarendezés megkezdésére: 

http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi 

Ön jogosult a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ oldalon elérhető online vitarendezési platform használatára is, ahol kitölti az elektronikus űrlapot panasz a kereskedőre 

Az alternatív vitarendezést csak fogyasztó veheti igénybe, azaz olyan természetes személy, aki fogyasztói szerződés megkötése és teljesítése során nem üzleti, foglalkoztatási vagy szakmai tevékenysége keretében cselekszik.Az alternatív vitarendezés csak a fogyasztók és az eladók közötti olyan vitákra vonatkozik, amelyek értéke meghaladja a 20 eurót. Az alternatív vitarendezési szervezet a vitarendezés megkezdéséért 5 euróig terjedő díjat követelhet Öntől, beleértve az áfát is. Az alternatív vitarendezési eljárás eredményének az eladó és a fogyasztó közötti megegyezésnek kellene lennie a vita békés rendezéséről. Azonban még egy ilyen megállapodás jelentős jellege sem akadályozza meg a feleket abban, hogy ez után bírósági úton rendezzék vitájukat. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Teljes (asztali) verzió